Together, Horribly
Collaboration between artists is inherently problematic. The results are, necessarily, mixed. Irina and Carlo never met, never made plans to meet each other. Neither of them ever suggested that they attempt any form of togetherness in their work.
An empty suite in a hotel at the corner of Metaphysical Blvd and Aesthetic Ave became an art gallery for a single, stifling summer night.
Irina spoke volumes. Carlo, dressed in a suit as dark as the circles around his eyes, stood in a corner, sweated profusely, and wished he were anywhere else.
***
L'orrore dell'insieme
Collaborazioni tra artisti sono problematiche. Va da sé che i risultati sono un misto tra delusioni e interessanti possibilità mancate. Irina e Carlo non si sono mai conosciuti in carne e ossa, né fecero mai un programma per incontrarsi. Nessuno dei due ha mai suggerito di mettere insieme le loro opere per farne una mostra.
Una suite vuota di un hotel all'angolo di Viale Metafisica e Largo Estetica si è trasformata in una galleria d'arte per una sola, soffocante notte d'estate.
Irina era volubile. Carlo, vestito di un completo scuro quanto le sue occhiaie, si piazzò in un angolo. Sudava freddo, e voleva essere da qualsiasi altra parte.