Naked European Hotel, part 2

Buildings aren't evil, no matter who had them built or for what purpose. A row of prison cells can be turned into a hotel suite, a torture chamber can become a sauna.

But the opposite is also true.

Whoever you are, wherever you live, for all you know, you might've eaten in a former lunatic asylum, made love in a decommissioned abattoir, or raised your family in a sterilized murder scene.

It's possible you've planned your next vacation in a former refugee camp, a beach where battle-weary shock-troopers once recovered from the horrors they'd wrought and suffered.

What you ignore can't haunt you, can it?

The weather's sultry. Torrid, even. If you still feel young and attractive, then you are. Lose your inhibitions and exorcise hoary demons. Even if you don’t know anything about them. Others have done the same for a long, long time.

***

Hotel EuroNudo, seconda parte

Gli edifici non sono il male, non importa chi li ha fatti costruire o per quale scopo. Le celle carcerarie si possono trasformare in suite d'hotel, una camera della tortura può diventare una sauna.

Ma è vero anche il contrario.

Chiunque tu sia, ovunque vivi, per quanto ne sai avrai mangiato in un manicomio in disuso, fatto l'amore in un luogo del delitto e cresciuto la famiglia in una casa costruita sopra una fossa comune.

È possibile che tu abbia programmato le prossime ferie in ciò che era un campo profughi, oppure una spiaggia dove truppe stanche di massacri si riprendevano dagli orrori che avevano causato e sofferto.

Ciò che ignori non può provocarti incubi, vero?

Le giornate sono torride. Se ti senti ancora giovane ed attraente, vuol dire che lo sei. Molla le tue inibizioni per esorcizzare vecchi demoni. Anche se non ne sai nulla. Altri hanno fatto esattamente così da tanto, tanto tempo.

matthew licht