Pussy the Cat Burglar
People do what they do for different reasons. I don’t need to steal from people’s hotel rooms. All I want, basically, is thrills.
Thrills come in different flavors, forms, temperatures. I work hotels because I like the noir atmosphere. I don’t use burglary tools. Don’t need ‘em. No felony shoes for me, neither. I wear high heels, unless I decide to do a job barefoot. Actually I do that quite a lot, ‘cause otherwise it’s like getting into bed with your socks on, or...the other thing. You just feel more.
Naturally I’m nude under the black catsuit.
Makes it easier to slip in and out of the shadows.
Marks hang out in hotel lounges. They’re easy to spot: lonely men and women, filled with longing and romantic dreams. All it takes is the right word, the right perfume, an extra degree of physical warmth and closeness, and I’m in.
The secret to not getting caught or even reported is to keep it simple. Ask a guy whether you can have his diamond cufflinks or gold watch. If he gives you his stuff, then you haven’t really stolen it, even if you didn’t exactly express the question out loud, or in words. Same with women. Touch ‘em the right way and they’ll leave the alligator handbag within easy reach, agape.
I say I need a quick shower, and I’m gone. They never miss whatever I took because what they got in exchange is a memory that might’ve been a dream.
***
Pussy la gatta ladra
La gente fa ciò che fa per vari motivi. Non ho bisogno di rubare dalle stanze d’hotel. Ho solo voglia di emozioni.
Le emozioni sono multicolori, plurisapori. Ve ne sono a temperature alte o basse. Sono specializzata in colpi in albergo perché mi piace l’atmosfera noir. Non uso grimaldelli. Non ne ho bisogno. Nemmeno mi metto scarpe da ginnastica. Tacchi alti, piuttosto. A meno che non mi vada di lavorare scalza. Lo faccio spesso: altrimenti è come entrare nel letto con addosso i calzini, oppure... l’altra cosa. Si sente di più, ecco.
Sono nuda sotto la calzamaglia nera.
Rende più agevole lo slittare tra le ombre.
Potenziali bersagli bazzicano i saloni d’albergo. Sono uomini e donne soli, colmi di desideri e sogni romantici, facili da individuare. Basta la parola giusta, il profumo giusto, un grado in più di calore o vicinanza fisica. Poi entro in azione.
Il segreto per non essere scoperti e denunciati è la semplicità. Se chiedi a un tale di regalarti i suoi gemelli coi diamanti o l’orologio d’oro e lui te li dà, allora non glieli hai rubati. Anche se non hai esattamente espresso a voce alta o a parole il desiderio. Lo stesso vale per le donne. Se le tocchi nel modo giusto, lasceranno la borsa di alligatore a portata di mano, spalancata.
Dico che voglio farmi una doccia e svanisco. Ciò che prendo non mancherà, perché ciò che do in cambio è un ricordo che potrebbe essere stato un sogno.