A Digital Postcard from e-Germany
A retired colleague from Rusteck writes:
Mass tourism gravitates towards the planet's beauty spots, just as bombs once fell on military-industrial sites. Devastation and Disney-fication are the result.
In our town, an immense cacao-processing plant has risen where war-submarines were once launched. Air formerly choked with iron dust has turned sweetly fragrant. Beer gardens serve local brew among roses of all colors, not political ideologies.
Passions that have ceased to burn still smolder, in places. Dark fanaticism has regained sway over impressionable youth in certain parts of a land reunited by economic forces. In other areas, dreams of universal brotherhood and ownership persist.
Holidays removed from consumerist calendars are still celebrated, albeit in secret. Cosmonaut heroes' toothy smiles yet awaken hopeful joy in the hearts of those who remember their exploits. Dreams of exploration for enlightenment's sake, not the colonization of space, not a disgraceful departure from a planet raped and poisoned by her own spoiled children.
Not many outsiders visit our town, but those few are rewarded by an unspoiled vision of how the world might've been.
Consider a break from Consumerism. Book a holiday at the Rusteck Ritz (formerly known as the VolksHaus). This is not a commercial notification.
***
Una cartolina digitale dalla Germania dell'e-
Un collega in pensione scrive da Rusteck :
Il turismo di massa ora gravita verso i punti del pianeta stimati i più belli, come in passato caddero le bombe sui siti dell’industria bellica. Devastazione e Disney-ficazione ne sono le conseguenze.
Una immensa fabbrica per la lavorazione del cacao è sorta dove furono varati sommergibili da guerra. L’aria storicamente intrisa di polveri sottili ora è fragrante e dolce. La birra viene servita in mezzo a rose di tutti i colori, non tra ideologie politiche.
Passioni prima scottanti sono rimaste calde, in alcuni luoghi. Uno scuro fanatismo ha ripreso possesso della gioventù impressionabile in certe regioni di una terra riunita con la forza economica. In altre zone persistono sogni di fratellanza universale e proprietà comune.
Feste rimosse dai calendari del consumismo vengono ancora celebrate qui, seppure in segreto. I sorrisi di cosmonauti risvegliano gioia speranzosa nei cuori di coloro che ne ricordano le gesta. Sogni di esplorazione in cerca di illuminazione, non per la colonizzazione dello spazio, non una vergognosa partenza da un pianeta stuprata e avvelenata dai propri bambini viziati.
Non molti stranieri vengono a visitare questa città, ma quei pochi vengono ricompensati da una visione non adulterata di come avrebbe potuto essere il mondo.
Considera una pausa dal consumo. Prenota al Rusteck Ritz. (Questa non è una pubblicità commerciale.)