Moko Motel

Everyone's tattoo'ed these days. Ink in skin no longer means you been in the joint, or in the Navy. In fact, it no longer means nothin'.

Jail tats, gang tats, OK. Tribal scarifications, ooh-la-la! Moko, way beyond.

Convicts and gang members stick together, of course. Not necessarily with each other. Tribe membership is for life. Scarification and moko hurt.

We don't want to force our guests to endure agonizing rituals to get a room at the Moko Motel, but...

One New York music locale hosts Mohawk Night (at least in the movie After Hours). Leather bars and bondage clubs insist that patrons be "properly attired". Mohawk'ed hair grows back. You can easily purchase a leather jacket in most cities.

If you want to stay at the Moko, you've got to at least look the part.

***

Motel Moko

Ormai sono tatuati tutti. Inchiostro sottocutaneo non vuol dire più che sei stato in gattabuia o nella Marina. Anzi, non vuol dire più nulla.

Tatuaggi inflitti nelle carceri dell'ex Urss, ok. Scarificazioni tribali, oh là là. Moko... va oltre.

Carcerati e gangster tendono ad aggregarsi, a stare tra di loro. Non necessariamente insieme. Appartenenza a una tribù è a vita. La scarificazione e il moko dolgono.

Non vogliamo costringere i nostri graditi ospiti a sopportare strazianti rituali per poter stare al Moko Motel, ma...

Un club musicale di New York ospita serate Mohican (almeno nel film After Hours). Bar sadomaso insistono che gli avventori siano agghindati a tono con la loro lugubre estetica. I capelli mohicanati ricrescono. Le giacche di cuoio sono in vendita in quasi tutte le città del mondo.

Se vuoi soggiornare al Moko, devi almeno avere il giusto look

matthew licht