Thank You Notes
Courtesy has become a shrunken thing, like a human head in the wrong hands. A hand-written note just means more than an e-mail, SMS or tweet, even if the message is the same. To some, it might seem superfluous to say “Thank you” for a paid sojourn, but hotel workers like to know that they’re appreciated, same as anyone.
We don’t get many Thank You postcards at Hotel Kranepool, but we’re always happy when the nice letter-carrier person drops off one or two.
They wind up in a special box in The Management’s Office.
Tips are great, but they don’t last long. A postcard is forever.
***
Per ringraziare
La cortesia si è rimpicciolita, come una testa umana nelle mani sbagliate. Una nota scritta a mano significa di più che una mail, un Sms o un tuìt, anche se il messaggio è lo stesso. A taluni sembrerà esagerato ringraziare per un soggiorno pagato, ma ai lavoratori d’hotel piace sapere di essere apprezzati, come chiunque.
Non riceviamo tante cartoline di ringraziamento qui a Hotel Kranepool, ma siamo sempre felici quando l’operatore della corrispondenza (o comunque bisogna chiamare chi fa quel lavoro lì per non offendere) ce ne scarica sul banco della reception.
Finiscono in una scheda speciale nell’Ufficio de La Gestione.
Le mance sono fantastiche, ma non durano a lungo. Le cartoline invece sono eterne.