The Konceptual
An artist couple arrived at the Kranepool the other night, and asked to see the Penthouse and the Presidential Suite.
The Night Porter followed corporate protocol. He didn’t say, “We ain’t got neither.” He said, “Follow me, please.”
The top floor and balcony form a kind of penthouse, and Suite 1690 could be seen as presidential, if you squint.
“This is perfect,” the male artist in the couple said.
The female artist in the couple agreed. “Fits the concept.”
The Night Porter thought they meant they’d take the Kranepool’s peak in its entirety, for an art affair. Big business. “We have special rates for artists,” he said. “What’s the uh, concept?”
The Night Porter pictured animal masks, crucifixions, near-naked boys n’ girls wrestling in vats of acrylic paint in rainbow colors.
“We want to do an appropriation piece in which we present a hotel.”
“Appropriation?” Corporate takeover. Occupation by bohemian berserkers. “I don’t know if Management will approve.”
“They don’t have to know about it,” she said. A wad of cash appeared. “We’d like a room with a view, please.”
The next few days and nights were...eventful. A new position was created: Night Curator.
Art Basel, Art Basel Miami, Art Basel Miami Kranepool.
Il Koncettuale
L’altra sera una coppia di artisti si presentò al Kranepool. Chiesero di vedere la Penthouse e la Suite Presidenziale.
Il portiere di notte seguì il protocollo aziendale. Non disse, “Non abbiamo né l’una né l’altra.” Disse, “Seguitemi, prego.”
La terrazza del sedicesimo piano potrebbe costituire una Penthouse, e la Suite 1690, strizzando l’occhio, potrebbe apparire Presidenziale.
“Perfetto,” disse l’artista uomo.
L’artista donna concordava. “In linea con il concetto.”
Il portiere di notte pensò che intendevano affittare l’intera vetta del Kranepool per un happening. Grossi affari in vista. “Abbiamo prezzi convenzionati per artisti,” disse. “Qual’è, se è lecito chiedere, il concetto?”
Il portiere di notte ebbe una visione di maschere di animali, crocefissioni, gioventù seminuda che fa lotta in vasche di colori acrilici.
“Faremo un pezzo appropriation in cui presentiamo un albergo.”
“Appropriation?” Furto, occupazione dello stabile da hooligan fricchettoni. “Non so se la Gestione approva.”
“Perché devono saperlo?” disse lei. Sventolò un mazzo di banconote. “Vorremmo una stanza con vista, prego.”
I prossimi giorni e le prossime notti furono movimentate. Fu creato un nuovo lavoro: Curatore di Notte.
Art Basel, Art Basel Miami, Art Basel Miami Kranepool.